بهترین سن یادگیری دوچرخه
بهترین سن برای یادگیری دوچرخه سواری

بهترین سن برای یادگیری دوچرخه سواری

کودک شما برای اینکه بتواند به راحتی دوچرخه سواری کند به سطح تعادل و هماهنگی خاصی نیاز دارد. کودکانی که نمی توانند بدون حمایت پیوسته راه بروند . تعادل کافی برای استفاده از اسباب بازی سواری مخصوصاً دوچرخه را هنوز ندارند .

عوامل جسمی تعیین کننده سن یادگیری دوچرخه سواری تعادل ، سرعت چرخش چرخ های دوچرخه و پیشرانه است. چرخ های آموزشی می توانند به آموختن کودک و حفظ تعادل  او کمک بیشتری کنند . در نهایت عمل رکاب زدن یا خود رانندگی به کودک اجازه می دهد سرعت را کنترل کند.

کودکان ۳ و ۴ ساله در یک دوره رشد قابل توجه مهارت های حرکتی ناخالص قرار دارند. تعادل را روی یک پا یاد می گیرند. روی نوک انگشتانشان راه می روند .کودکان سه ساله می توانند پدال بزنند . از دسته استفاده کنند و از وسایل نقلیه سه چرخ مانند سه چرخه استفاده کنند . اما تعادل لازم و هوشیاری کافی برای یادگیری دوچرخه سواری بدون کمکی را ندارند. 

کودکانی که ۴ و ۵ سال دارند علاقه خود را به اسباب بازی های ساده سواری از دست می دهند . آنها آماده  یادگیری دوچرخه  سواری مخصوص کودکان بزرگتر هستند. 

بیشتر کودکان ۵ ساله تعادل و هماهنگی لازم برای کار با دوچرخه بدون چرخهای تمرینی را دارند . اکثر کودکان ۶ ساله از نظر جسمی قادر به دوچرخه سواری بدون چرخ های آموزشی هستند . و حس چگونگی جلوگیری از خطرات و آسیب ها را در خود ایجاد کرده اند. کودک ۶ ساله شما احتمالاً برای استفاده از ترمز دستی هماهنگی لازم را دارد. 

اما یادآوری این نکته همچنان ضروری می باشد که یادگیری دوچرخه سواری در کودکان با توانایی های جسمی ، حرکتی و هوشی متفاوت خواهد بود .

نکات مهم حین یادگیری دوچرخه سواری کودکان

برای اطمینان از ایمنی فرزندتان دوچرخه مناسب سایز او را خریداری کنید . دوچرخه های بزرگ برای کودکان خطرناک است. اندازه دوچرخه کودک شما باید به او اجازه دهد راحت در دوچرخه قرار بگیرد . و یک سانتی متر بین لگن و میله او فضا قرار بگیرد .همچنین هر دو پا روی زمین باشد. 

برای این منظور توصیه می شود از فروشگاه های معتبری دوچرخه خریداری کنید که انواع سایزها و مدلهای دوچرخه را با توجه به سن و سلیقه ی فرزند شما دارا باشد .