نماد سایت فروشگاه اینترنتی آوا چرخ

راهنمای خرید بهترین دوچرخه از میان تنوع مدلها همراه با مناسب ترین قیمت

بهترین دوچرخه

بهترین دوچرخه

راهنمای خرید بهترین دوچرخه از میان تنوع مدلها همراه با مناسب ترین قیمت . برای راهنمای بیشتر به صفحه ی خرید دوچرخه مراجعه کنید .

دوچرخه از سالهای دور به عنوان یک وسیله ی نقلیه شناخته می شد . در گذشته دوچرخه ها تنوع و سایز بندی زیادی نداشتند و اغلب افرادی که اقدام به خرید دوچرخه می کردند معمولا امکان انتخاب چندانی نداشتند .

در سال های اخیر دوچرخه روز به روز طرفداران بیشتری پیدا کرد . به گونه ایی که در اغلب خانواده ها از یک یا چند مدل دوچرخه می توان یافت .

پیشرفت و تنوع مدل ، امکانات و سایز دوچرخه ها آنقدر زیاد بوده است که امروزه برای خرید بهترین دوچرخه مدنظر خود حتما باید به اندازه ی کافی در مورد دوچرخه ها اطلاعات داشته باشید . در این مقاله سعی داریم اطلاعات جامع و کاملی در مورد بهترین دوچرخه در اختیار شما بگذاریم .

کمپانی های تولید کننده ی دوچرخه در معمول ترین حالت ۵ دسته بندی برای دوچرخه ها در نظر گرفته اند که هر شخص با توجه به نیاز خود یکی از این دسته ها را انتخاب و خریداری می کند .

مدلهای بهترین دوچرخه های موجود در بازار

دوچرخه شهری :

دوچرخه های شهری همانطور که از نامش نیز مشخص است برای استفاده در داخل شهرها استفاده می شود . نوعی از مدل های دوچرخه که دارای تایر نازک تری نسبت به مدل های دوچرخه کوهستان است . در واقع لاستیک های این دوچرخه برای خیابان و یا سطح های مسطح آسفات طراحی شده اند . فرمان این دوچرخه به شکل قوس دار است که افراد برای دوچرخه سواری حتما باید کمی خم بشوند . در واقع بیشتر مناسب دوچرخه سواری برای مسیرهای کوتاه و یا استفاده ی ورزشی می باشد . از نظر قیمت نیز دارای قیمت مناسب تری نسبت به سایر مدل های دوچرخه می باشد .

دوچرخه شهری

دوچرخه کوهستان :

اگر شما جزو افرادی هستید که به دنبال ماجراجویی با دوچرخه هستید حتما به سراغ دوچرخه های کوهستان خواهید رفت . دوچرخه هایی که امکان حرکت در مسیرهای پر شیب و غیر هموار را دارا هستند . معمولا قیمت این مدل از دوچرخه نسبتا بالاتر می باشد .

اولین خصوصیات دوچرخه کوهستان جنس بدنه ی آن است .

دوچرخه کوهستان از بدنه های نسبتا سبک تری ساخته می شوند تا بتوانند در مسیرهای سخت با شتاب و سرعت مناسبی حرکت کنند . معمولا جنس بدنه ی دوچرخه های کوهستان از آلیاژهای مختلف آلومینیوم ، کربن و یا کروم ساخته می شود . که هر کدام با رنج قیمت متفاوت برای خریدار عرضه می شود .

دومین خصوصیات دوچرخه کوهستان استفاده از ترمزهای دیسکی می باشد .

در ساختار دوچرخه ها از ترمز های مختلفی استفاده می شود . ترمز لقمه ای ، دیسکی و یا هیدرولیک دیسکی . در دوچرخه های کوهستان که داشتان یک ترمز مناسب امر حیاتی محسوب می شود از ترمزهای هیدرولیک دیسکی استفاده می شود . این نوع از ترمزها قدرت عمل بسیار بالایی دارند و برای استفاده در مسیرهایی با شیب بالا استفاده می شوند .

سومین خصوصیات دوچرخه کوهستان داشتن کمک فنرهایی قدرتمند است .

یکی از مهمترین خصوصیات یک دوچرخه کوهستان داشتن کمک فنرهایی قدرتمند است . دوچرخه های کوهستان در قسمت کمک فنر به دو شکل هستند . دوچرخه هایی که فقط چرخ جلو دارای کمک فنر قدرتمند است . و دوچرخه هایی که هم چرخ جلو و هم چرخ عقب دارای کمک فنر قدرتمند می باشد . معمولا افرادی که حرفه ای تر هستند از دوچرخه های دو کمک فنره استفاده می کنند .

دوچرخه کوهستان

چهارمین خصوصیات دوچرخه کوهستان داشتن تایرهای عریض تر است .

تایر دوچرخه ها معمولا بنابر استفاده ی آنها دارای عرض های متفاوت است . معمولا دوچرخه های مسابقه از کمترین عرض و دوچرخه های کوهستان از بیشتری عرض برخوردار هستند . هرچقدر میزان عرض تایر بیشتر باشد اصطکاک بیشتر و سرعت کمتر خواهد داشت . بنابراین مناسب سطوح شیب دار کوهستانی است .

دوچرخه هیبریدی :

دوچرخه هیبریدی را می توان به عنوان یک مدل خلاقانه از دوچرخه نام برد . خیلی از افراد علاقه مند هستند تا بتوانند از دوچرخه هم برای استفاده در مسیرهای پرشیب و هم در مسیرهای داخل شهری استفاده کنند . دوچرخه هیبرید در واقع ترکیبی بسیار ماهرانه از دوچرخه های شهری و کوهستانی است .

در این مدل از دوچرخه فرمان صاف است و معمولا  مانند دوچرخه های کوهستان دنده دار است . شکل تایر این دوچرخه نسبتا باریک تر از دوچرخه های کوهستان و کمی عریض تر از دوچرخه های شهری است . در اغلب دوچرخه های هیبریدی از یک کمک فنر در چرخ جلو استفاده شده است .

در اصل در انواع دوچرخه های هیبریدی برخی بیشتر خصوصیات دوچرخه کوهستان را دارا هستند و برخی بیشتر خصوصیات دوچرخه های شهری را دارا هستند .

دوچرخه های جاده ای :

دوچرخه های بسیار سبک وزن که هدف اصلی طراحی آنها دوچرخه سواری با سرعت بالا می باشد . آناتومی اصلی این دوچرخه ها متفاوت تر از سایر دوچرخه ها می باشد .

فرمان این مدل از دوچرخه پایین تر از زین دوچرخه طراحی شده . در واقع این دوچرخه به گونه ای طراحی شده تا دوچرخه سوار بتواند کاملا روی آن خم شده و تسلط کامل بر دوچرخه سواری داشته باشد . دوچرخه های جاده ای کاملا آیرودینامیک هستند که با شکافتن هوا سرعت بالایی برای آن ایجاد کند . همانطور که در بالا نیز به آن اشاره شد تایرهای عریض سرعت کم تر و تایر های نازک سرعت بیشتری برای دوچرخه سوار ایجاد می کنند . دوچرخه های جاده ای دارای تایرهای باریکی است که می تواند سرعت بالایی برای دوچرخه ایجاد کند .  

دوچرخه های جاده بدون کمک فنر هستند چرا که برای سطوح صاف طراحی شده اند و نیازی به کمک فنر ندارند .  دوچرخه های جاده ای معمولا ۱۲ دنده ای و حتی در برخی از مدل های آن تا ۲۴ دنده نیز وجود دارد .

سیستم ترمز استفاده شده روی دوچرخه های جاده ای معمولا سیستم ترمز طوقه ای است . به دلیل سبک بودن و ارزان بودن طرفداران زیادی برای خود دارد .

دوچرخه جاده

دوچرخه های کورسی :

در گذشته به دوچرخه هایی که در پیست دوچرخه سواری استفاده می شد دوچرخه کورسی می گفتند . با پیشرفت تکنولوژی و پیدایش طرح های بسیار متنوع امروزه از دوچرخه کورسی می توان در سطح شهر و روی سطوح آسفالت نیز استفاده کرد .

برخلاف سایر مدلها در دوچرخه کورسی بدنه و تایر نزدیک ترین حالت ممکن به یکدیگر را دارا هستند تا دوچرخه سوار بتواند به راحتی سرعت خود را بالا ببرد .

برخلاف سایر مدلها دوچرخه های کورسی تک سایز ۲۸ هستند . این نوع از دوچرخه بدون کمک فنر است که بتواند سرعت شما را بالاتر ببرد .

در دوچرخه های کورسی به دلیل سبک بودن بدنه و شکل خاص آن از ترمز لقمه ای استفاده می شود که به خوبی می تواند امنیت کامل را برای دوچرخه سوار ایجاد کند .

دوچرخه کورسی

آخرین انتخاب برای بهترین دوچرخه

بهترین دوچرخه به معنای این است که شما ابتدا خواسته ها و نیاز های خود را در نظر بگیرید و بهترین انتخاب را از میان انواع دوچرخه ها داشته باشد . اگر به دنبال دوچرخه سواری در مسافت های کوتاه در اطراف محل زندگی خود هستید بهتر است به سراغ دوچرخه های شهری بروید .

برای دوچرخه سواری در جاده های پر شیب و یا جنگلی قطعا باید به سراغ دوچرخه های کوهستان بروید .

اگر به دنبال یک دوچرخه هستید که هم بتوانید داخل شهر استفاده کنید و هم در مسیرهای کوهستانی دوچرخه های هیبریدی بهترین گزینه هستند .

اگر می خواهید مسافت های بسیار طولانی را دوچرخه سواری کنید . برای مثال مسافت بین دوشهر دوچرخه ی جاده ای اولین انتخاب شما باید باشد .

اگر یک دوچرخه سوار حرفه ای هستید و برای شرکت در مسابقات دوچرخه سواری آماده می شوید حتما باید یک دوچرخه کورسی تهیه کنید .

در مقاله های بعدی در مورد بهترین برندهای دوچرخه مفصلا صحبت خواهیم کرد .

خروج از نسخه موبایل