باتری ماشین شارژی
نکاتی برای کارکرد بهتر باتری ماشین شارژی

نکاتی برای کارکرد بهتر باتری ماشین شارژی

یکی از اسباب بازی هایی که امروزه با مدرن شدن زندگی پا به دنیای کودکان گذاشته ماشین و موتور شارژی است . خیلی از والدین علاقه مند هستند یکی از انواع اسباب بازی های گران قیمت را برای کودکان خود تهیه کنند .اما بد نیست نکاتی در مورد اصول نگهداری این اسباب بازی بدانید . برای اینکه بتوانید عمر اسباب بازی را بالاتر ببرید و همچنین هزینه ی تعمیرات آن را بکاهید باید برخی نکات را بدانید.

اولین نکته ی مهم باتری ماشین شارژی است . شما باید بدانید که شارژری که برای باتری استفاده می کنید نوعی دستگاه قطع کن جریان برق داشته باشد . چنانچه این دستگاه روی شارژر باتری شما نباشد و زمان بیشتری نسبت به شارژ باتری بگذرد . بیش از نیاز جریان برق وارد شارژر می شود . در نتیجه صفحات داخلی باتری دچار مشکلات زیادی خواهد شد . در آنصورت شما ملزم به تعویض باتری ماشین شارژی خواهید بود . پس حتما بهتر است به جای استفاده از آداپتور معمولی از شارژرهایی با قطع کن اتومات استفاده کنید .

بهتر است باتری که از آن استفاده می کنید از نوع کمیاب نبوده و ولتاژ و جریان آن استاندارد باشد . چنانچه شما به هر دلیل نیاز به تعویض باتری داشته باشید باید بتوانید به راحتی آنرا تهیه کنید . فراموش نکنید اسباب بازی محبوب شما عملا بدون باتری کارایی نخواهند داشت .

حتما در مورد مکان قرار گرفتن باتری و چگونگی تعویض آن اطلاعات لازم را کسب کنید . مواظب باشید باتری که خریداری می کنید مدت زیادی از زمان تولید آن نگذشته باشد . در آنصورت احتمالا باتری کارایی خود را از دست داده .

چگونگی بررسی سالم بودن باتری ماشین شارژی :

برای تست باتری باید چند نکته را بررسی کرد :

  • چنانچه پس از شارژ کامل باتری زمان استفاده از دستگاه بسیار کم بود و به سرعت باتری خالی شد نشان از خراب بودن باتری ماشین شارژی است
  • چنانچه ماشین شارژی فقط با شارژر کار می کند و حین استفاده از باتری از کار می افتد حتما باتری خراب است.
  • چنانچه مدت زمان زیادی باتری استفاده نشده و یا مدت زیادی شارژ نشده باشد خراب شده است .
  • زمان اتصال باتری اگر باتری بیش از اندازه داغ شود نشان از معیوب بودن باتری ماشین شارژی است.

چگونگی اندازه کیری آمپر باتری :

برای اینکه بتوان آمپر را اندازه گیری کرد ساده ترین روش که برای اغلب افراد نیز امکان پذیر است اندازه گیری طول و عرض و ارتفاع باتری است .

معمولا تغییر در آمپر باتری آسیبی به اسباب بازی شما وارد نمی کند و فقط میزان حالت استفاده ی آنرا کم می کند .

چنانچه آمپر باتری مصرفی کمتر از میزان لازم باشد ماشین تایم کمتری کار خواهد کرد .

اگر حین خرید ماشین شارژی برای کودک خود به نکات گفته شده توجه کنید حتما نیازی به صرف هزینه برای نگهداری از باتری نخواهید داشت .

نکته ی مهم دیگر اینکه هنگام خرید ماشین شارژی بهتر است از فروشگاه های معتبری خرید کنید که بهترین محصولات را با قیمت مناسب در اختیار شما قرار می دهند در آنصورت نگرانی در مورد این دست از مشکلات نخواهید داشد .