ماشین شارژی دست دوم
تا چه اندازه خرید یک ماشین شارژی دست دوم مقرون به صرفه می باشد ؟

تا چه اندازه خرید یک ماشین شارژی دست دوم مقرون به صرفه می باشد ؟

با مدرن شدن جوامع بشری یکی از اقلامی که به سرعت رو به پیشرفت گذاشت . انواع اسباب بازی های کودکان بود . انواع اسباب بازی هایی که به شکل شارژی و یا باتری خور ساخته شدند . وارد منازل تک تک ما شدند و توانستند جایگاه ویژه ای در میان کودکان باز کنند .

یکی از مهمترین اسباب بازی هایی که امروزه بسیار در کودکان مورد استفاده می باشد . انواع ماشین شارژی است . ماشین های شارژی از آنجا که یک نوع تقلید رفتار بزرگترها محسوب می شود . حس استقلال خیلی خوبی به کودک می بخشد . بنابراین می توان گفت جزو محبوب ترین اسباب بازی ها نزد کودکان است .

اگر شما هم یک کودک کم سن و سال داشته باشید . که با گروه همسالان خود تعامل داشته باشد . این احتمال وجود دارد که علاقه مند به داشتن یکی از انواع ماشین های شارژی موجود در بازار باشد .

ماشین شارژی علی رغم تمام خوبی هایی که برای کودکان به ارمغان می آورد . مانند بالا بردن هوش هیجانی ، ایجاد حس اعتماد به نفس ، کنترل انواع حس های حرکتی و غیره . یک عیب بسیار بزرگ دارد و آن بالابودن هزینه ی خرید آن است .

ماشین های شارژی بسته به مشخصه های مختلف قیمت های متفاوتی دارند . برای مثال ماشین های شارژی چهار موتوره نسبت به ماشین شارژی دونفره گران قیمت تر می باشد . و یا ماشین شارژی شاسی بلند نسبت به ماشین شارژی معمولی هزینه بیشتری خواهد داشت .

در این بین خانواده های زیادی برای تهیه ی این اسباب بازی گران قیمت به سراغ ماشین شارژی دست دوم می روند . برخی سایت های اینترنتی اقدام به فروش ماشین شارژی کهنه می کنند . که فروشنده ی آن خانواده هایی هستند که به هر دلیلی نیاز به ماشین شارژی خود ندارند . اما آیا واقعا خرید یک ماشین شارژی دست دوم کار عاقلانه ای است ؟

معایبی که ممکن است بعد از خرید ماشین شارژی دست دوم متوجه آن شوید .

یکی از مهمترین اقلامی که داخل یک ماشین شارژی قرار دارد باتری ماشین شارژی می باشد . باتری ماشین شارژی تقریبا جزو مهمترین اقلام ماشین شارژی است . بدون آن عملا ماشین شارژی هیچ کارایی نخواهد داشت . باتری ماشین شارژی معمولا در مدت کمی بر اثر استفاده نکردن و یا شارژ بد معیوب شده و کارایی لازم را نخواهند داشت .

از این رو اگر به دنبال خرید یک ماشین شارژی دست دوم هستید . اولین نکته ی مهم چک کردن باتری ماشین شارژی است . چنانچه باتری معیوب باشد باید هزینه ی زیادی بابت تعویض آن بپردازید .

نکته ی دوم مورد اهمیت در مورد این ماشین شارژی دستگاه کنترل از راه دور آن می باشد . اگر این دستگاه بر اثر ضربه یا حادثه ایی دچار خرابی باشد دیگر امکان کنترل ماشین کودک خود را نخواهید داشت و احتمال خطر بالا خواهد رفت .

سومین نکته ی مهم دیگر بررسی بدنه ی ماشین شارژی دست دوم می باشد . ممکن است در اثر برخورد ماشین شارژی با جسم سخت بدنه دچار آسیب شده و احتمالا دستگاه های داخلی از جمله موتور نیز دچار ایراداتی شده باشد . که قطعا در بلند مدت این ایرادات نمایان خواهد شد .

با تمام موارد ذکر شده فراموش نکنید که خرید یک ماشین شارژی نو از یک فروشگاه معتبر هرچند با هزینه ی بالا می تواند مقرون به صرفه تر از خرید یک ماشین شارژی دست دوم که هیچ اطلاعی در زمینه ی سالم یا معیوب بودن آن ندارید باشد .

یک ماشین شارژی دست دوم هر اندازه تمیز و کم کارکرد باشد ممکن است دچار ایرادات بزرگی باشد که احتمالا پس از چند بار استفاده متوجه آن خواهید شد که دیگر امکان مرجوع کردن کالا وجود ندارد .